Weekje Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Weekje Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Weekje Darwin

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

06 Mei 2016 | Australië, Darwin

G'day mates!

Een nieuw verslag!!
Uiteindelijk toch een weekje bij familie gebleven, ze vonden het erg leuk als ik bleef en ik had het hier ook prima naar mijn zin! Leuke dingen gedaan van de week!

Vorige week donderdagavond kwam ik na een korte goede vlucht aan in Darwin. Ik werd opgehaald door Liz (nicht van mijn moeder) en haar dochter Kimberley en reden vervolgens naar Noonamah waar ze wonen. Dit ligt zo'n 45 minuten rijden vanaf Darwin. Ze wonen op een enorm groot terrein, van bijna 50 voetbalvelden groot! De helft is gewoon bos en daar doen ze niet veel mee, en op een ander deel staan veel bomen die later verkocht kunnen worden. Het is prachtig hier!

In Darwin is het erg tropisch, het is zo warm, benauwd, net een sauna. Elke dag zo'n 35 graden. Dat is erg wennen. Het droge seizoen is net begonnen maar toch hebben we nog bijna elke dag tropische regenbuien gehad met onweer. Savonds is het prachtig om naar de lichtflitsen te kijken.

In Darwin zelf wonen veel aboriginals, ze werken niet omdat ze geld krijgen van de overheid. De meesten kopen daarvan drank en sigaretten en zijn bijna de hele dag dronken. Of ze vergokken hun geld in casino's. Daarmee veroorzaken ze veel overlast, hangen de hele dag op straat en vallen mensen lastig. Mij is al een paar keer verteld dat ik ze moet negeren, vooral niet aankijken. Veel aboriginals zijn boos op de overheid en willen "hun" land terug..

Ook is het voor het eerst sinds ik in Australië ben dat ik zoveel insecten en reptielen heb gezien afgelopen week... Ik zie beesten die ik nog nooit van m'n leven gezien heb. Ook hoppen er (vooral savonds) enorme padden rond, soms wel 3 of 4x zo groot als de NLe padden.
Intussen raak ik er aardig aan gewend, ik slaap gewoon tussen de spinnen, kevertjes, mieren, muggen, kakkerlakken enz..

Maar naast de vieze insecten en het warme weer heb ik ook nog leuke dingen in mijn verslag over afgelopen week ;-)

Vorige week vrijdag ben ik met Liz en haar andere dochter Kathleen Darwin in geweest. Daar hebben we geshopt, geluncht, naar een museum geweest, de kust bekeken en in bunkers van de 2e wereldoorlog geweest. In het museum waren alle soorten dieren, insecten en reptielen die je in Australië kunt vinden opgezet. Ook was er een gedeelte met Aboriginal art en lag er een skelet van de grootste krokodil ooit, wel 11 meter lang!!!

Zaterdag heb ik geholpen met de vijver schoonmaken, er dreven heel veel waterlelies rond. Daarna hebben we een rondje met de buggy gereden over het terrein. Vervolgens een film gekeken en een heerlijke bbq gehad. Alle 4 de kinderen van Liz en Peter waren er en hadden vrienden uitgenodigd. Het was erg gezellig, we hebben spelletjes en karaoke gedaan.

Zondagochtend ben ik met Kathleen mee geweest naar de kerk. Het was heel anders dan ik gewend was, ze hadden een bandje en iedereen stond te dansen tijdens het zingen. Wel leuk om een keer mee te maken! Daarna hebben we met nog wat anderen geluncht in een shopping centre. Savonds weer een lekkere bbq en daarna een film gekeken.

Maandag ben ik met Liz naar het Territory Wildlife Park geweest. Krokodillen, wallabies, vissen, pijlstaartroggen, dingo's, emoes, vogels gezien en nog veel meer! Een mooi park! Daarna zijn we nog even bij Berry Springs wezen kijken, daar kun je zwemmen. Elke avond wordt er gecontroleerd of er krokodillen zijn, dit doen ze in de avond met zaklampen omdat de ogen van de krokodillen dan oplichten. Helemaal zonder gevaar daar zwemmen kun je niet omdat ze overdag ook altijd de rivieren in kunnen sluipen... Savonds zijn we uit eten geweest bij de plaatselijke pub.

Dinsdag met Liz en Peter een stuk naar het zuidwesten gereden om aas te vangen voor de grote vissen. Dit deden we in een kreek, ik moest me goed insprayen met deet want je wordt levend opgegeten door de muggen, mieren en andere insecten. Het vangen van het aas is uiteraard niet zonder gevaar hier in Australië en zeker niet in het noorden want er zwemmen overal krokodillen. Maarrr we hebben er geen één gezien gelukkig. Met het aas wat we hebben gevangen gaan Peter en Liz dan weer grote vissen vangen zoals barramundi, en deze eten ze vervolgens... Ik heb het ook gegeten en het was heerlijk!

Woensdag ben ik samen met Liz naar een groot shopping centre geweest en hebben daar geluncht. Verder een rustige dag gehad.

Donderdag ochtend heb ik gerelaxed in de "hottub" en in het zonnetje gelegen. Het water in de hottub komt direct uit de grond en is altijd rond de 35 graden.
Smiddags ben ik met Peter en Liz naar een hele grote markt in Darwin geweest, ze hadden daar van alles en het was erg druk. Nadat we de zonsondergang hadden bekeken op het strand gingen we naar het casino. We hebben daar gegeten in het restaurant.

Vandaag (vrijdag) weinig gedaan, op het terras/balkon gezeten en genoten van het heerlijke weer. Vanmiddag boodschappen gedaan, wasje gedraaid en backpack ingepakt.
Morgenochtend word ik in een ander plaatsje opgehaald door de tour die ik ga doen. De tour is 10 dagen en ik ga van alles zien zoals het Litchfield park, Kakadu national park, Devils Marbles, Ayers Rock en nog veel meer. We eindigen in Alice Springs. Ik heb er ontzettend veel zin in! Waarschijnlijk plaats ik mijn volgende verslag dus pas na deze tour!

Tot de volgende keer :-)

P.s. Op één van de foto's zie je mij met een baby wallabie, Liz voedt deze op. Wanneer de dierenambulance of dierenarts de wallabies binnen krijgen bellen ze Liz op en zij voedt ze vervolgens op tot ze klaar zijn om de natuur in te gaan.

• 06 Mei 2016 - 20:21

José:

Hallo Yara,

zo te lezen even een heerlijk relaxed weekje gehad bij je Familie even bijtanken en dan weer op avontuur, veel plezier met de 10 daagse tour.

• 07 Mei 2016 - 10:28

Ad:

Hoi Yara
    Als ik jou verhaal zo lees dan denk ik dat je in het vervolg nooit meer bang zal zijn voor wat voor vies beest dan ook, maar blijf wel uitkijken voor de krokodillen!!!! brrrrr ik moet er niet aan denken om er een tegen te komen.
    Maartje is genezen van haar spinnen angst na zes weken Australië.
    Op naar je volgende avontuur, veel plezier in the outback.

groeten uit nederland met mooi warm weer

• 07 Mei 2016 - 14:08

Oma:

Hi Yara ! Rustig weekje gehad bij Liz en Peter? Ze slepen je overal mee naar toe hé. De Australiërs zijn toch zulke aardige mensen. Ze willen heel veel moois laten zien en vinden het ook wel gezellig als familie uit Holland komt logeren . Nu nog naar Ayers rock en Alice Springs. Ga je vanuit Alice Springs weer naar Perth vliegen? Nog ruim een week en dan zien we je eindelijk (!) terug.
    Nog even genieten hoor! Liefs van Oma

• 08 Mei 2016 - 21:17

Je Moeder:

Hej Yara, hoop dat je binnenkort deze berichtjes kunt lezen. De reacties zijn toch leuk!!Hoop dat je de parken interessant vindt. Daar kun je ook lekker zwemmen in de gorges...Nou, dag lieverd, wij hebben hier ook australische temperaturen...net een BBQ gedaan.
    kus

• 09 Mei 2016 - 07:01

Astrid:

Ha Yara, je hebt nog een mooie trip in het vooruitzicht, Kakadu, Alice, Ayers Rock....echt genieten,
    ookal zijn er veel insecten....
    en volgens mij heb je dan de meeste highlights van Oz wel gezien...
    maar je kunt altijd terug voor de verborgen "juweeltjes" ;o))
    Tassie is namelijk ook heel bijzonder....

cu's
    Astrid