Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns

Door: Yara en Maartje

Blijf op de hoogte en volg Yara

28 April 2016 | Australië, Cairns

Halloo allemaaal,

Weer een lang maar leuk verslag!!

Vorige week woensdag gingen we naar Townsville en gelijk met de ferry naar Magnetic Island. Daar kwamen we tegen de avond aan en hebben gelijk boodschappen gedaan, gegeten en nog even gerelaxt.

Donderdag ochtend vroeg eruit want we gingen paardrijden!!! Op de ranch kregen we een paard aangewezen en vervolgens wat instructies. Met de paarden hebben we een rit gemaakt van zo'n 2 uurtjes, we zijn door de bossen, over het strand en in de zee gegaan. Dat was erg leuk! Smiddags waren we wel een beetje moe van het paard rijden want dat kostte best nog wat inspanning! We hebben lekker aan het zwembad gelegen. Aan het eind van de middag werden kleine papegaaien gevoerd vlakbij het hostel, het waren er onwijs veel, heel leuk om te zien. En een herrie dat ze maakten!!

Vrijdag ochtend hadden we een wildlife tour geboekt, bij het hostel waar we zaten was ook een klein wildlife 'park'. Hier mochten we allerlei reptielen vasthouden zoals een slang, krokodil, schildpad. Ook hadden ze 2 koala's en hebben we er één vast mogen houden! Dat was wel heel erg leuk en schattig :-) Er werd een mooie foto van gemaakt die we mee kregen.
Smiddags gingen we terug met de Ferry naar Townsville waar we de bus pakten naar Mission Beach.

Yara heeft aan het begin van haar vakantie aan de westkust een skydive gedaan, Maartje wilde dit ook nog heel graag doen. Dus zodoende werden we zaterdagochtend opgehaald door het skydive centre in Mission Beach, na wat voorbereidingen en veel papierwerk ging Maartje ook skydiven!!! Yara stond op het strand te wachten tot ze zou landen met de parachute, dat was een leuk gezicht! Maartje vond het onwijs gaaf en heeft er ook leuke foto's en een filmpje van die ze nog wel een keer gaat showen aan iedereen ;-) niettt
Na de skydive hebben we aan het zwembad gelegen in het zonnetje.

Zondagochtend hebben we de bus gepakt naar Cairns (laatste stop voor Maartje).
Nadat we hadden ingecheckt bij het hostel gingen we naar een soort reisbureau waar we een tour voor maandag hadden geboekt. Verder hebben we het die dag rustig aangedaan. Savonds hebben we naar een bandje zitten luisteren in de bar van het hostel.

Maandag 25 april was Yara jarig, alweer 24 jaartjes oud! :-) Maartje had om 3 uur snachts haar bed versierd met ballonnen! Dat was leuk wakker worden :-) Tevens was het op deze dag in Australië Anzac day, een feestdag en was alles dus dicht. Daarom hadden we deze dag een tour geboekt, we gingen naar Cape Tribulation. Dit is het oudste regenwoud ter wereld! En wat was het prachtig! Op de heenweg kregen we de gelegenheid om te zwemmen in een rivier met een waterval. Daarna hebben we met een boot gevaren over een andere rivier op zoek naar krokodillen. We zagen 2 grote en een paar baby krokodillen. Vervolgens hadden we een lunch op het strand, het was heerlijk. Daarna hebben we de enige ijssalon op het eiland bezocht en hebben vervolgens nog een wandeling gemaakt door het regenwoud. Het was een lange maar erg mooie toer! We hebben onze ogen uitgekeken.
Savonds zijn we naar een nachtclub geweest om Yara's verjaardag te vieren. Het was erg gezellig, we kwamen weer bekenden tegen van de Fraser Island tour. We hebben tot in de late uurtjes gedanst :-)

Dinsdag hebben we uitgeslapen, tenminste... we werden rond 9:00 uur gewekt door de schoonmaakploeg die uitgebreid gingen schoonmaken in onze kamer.. We zijn dus maar uit bed gegaan. Bij het reisbureau heeft Yara vervolgens nog een vlucht geboekt en een tour geboekt vanaf Darwin. Daarna zijn we gaan shoppen en hebben leuke dingen gekocht!
Savonds zijn we weer met de groep van de Fraser Island Tour uit geweest, naast het hostel zit een nachtclub, het hostel zelf is ook echt een party hostel. Ook dat was weer een enorm gezellige avond!

Woensdag iets langer uit kunnen slapen, vervolgens zijn we naar de Lagoon gegaan waar we hebben liggen zonnen. Ook hier in Cairns kan je niet in de zee zwemmen vanwege de vele kwallen. Verder hebben we weinig gedaan, heerlijk! Savonds nog met wat mensen een drankje gedaan in de bar bij het hostel en terwijl geluisterd naar live muziek.

Vanochtend (donderdag) tassen ingepakt, uitgecheckt en is Maartje met de shuttlebus naar het vliegveld gegaan. Wanneer ik dit verslag plaats is Maartje al onderweg naar huis na 6 hele gezellige, mooie en onwijs leuke weken! Het is voorbij gevlogen!!

Ik ga vanavond naar Darwin vliegen waar ik vervolgens een paar dagen bij een nicht van mijn moeder verblijf. Daarna ga ik met een 10 dagen tour van Darwin naar Alice Springs reizen met een groep mensen. Ik heb er onwijs veel zin in!!

Tot de volgende keer!! :-)
P.s. Zie foto's! We hebben eindelijk de foto's gekregen die ze maakten bij het kayakken in Byron Bay. Ze hadden uiteraard alleen foto's van vóór de storm, en dat waren er erg weinig. Maar we hebben er 1 van ons samen, daarop kun je goed zien dat er links op de foto een erg donkere lucht aan komt.

• 28 April 2016 - 08:55

Thea :

weer een leuk verslag Yara,gezellig om ook zo een beetje mee te genieten van jullie belevenissen. Je gaat ook weer een leuke trip maken groetjes in Darwin en veel plezier knuffel uit Schipluiden.

• 28 April 2016 - 09:19

José:

fijn dat we zo steeds op de hoogte gehouden worden door jullie verslagen en foto's. Maartje is onderweg naar huis ben zeer benieuwd naar haar verhalen en foto's. Dit is volgens mij een vakantie om nooit te vergeten. Yara nog heel veel plezier de laatste weken we blijven je volgen.

• 28 April 2016 - 11:28

Arjen:

Mooi die krokodil! Heb je nog even een selfie met m gemaakt ook? Voorzichtig in Darwin!

• 28 April 2016 - 14:18

Oma:

Alweer een mooi verslag! En wat ondernemen jullie veel. Dus nu weer in je eentje verder. Doe je de familie in Darwin de groeten van mij?
    En dan wachten we weer op het volgende verslag...............................

• 28 April 2016 - 23:20

Trudi:

Hoi Yara, bedankt voor jouw verslag. Hoop dat je veel plezier hebt in Darwin. Doe ze maar de groeten allemaal. Have fun.

• 05 Mei 2016 - 10:08

Nel:

Ha Yara wat een avonturen. Gaaf zeg die koala. Lekker zacht zeker? En een vierkante k*** van het paard? Geniet van je trip naar Darwin. Doe de groetjes aan mn nicht. Doe voorzichtig en tot het volgende verslag. Groetjes van ons xx