Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa

Door: Yara en Maartje

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 April 2016 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Hierbij weer een verslagje na het horrorverhaal van vorige week. Het gaat inmiddels weer goed met ons! We hadden de dagen daarna wel veel spierpijn en zaten onder de blauwe plekken. Die zijn bijna weg.. Hopelijk hebben we jullie niet te veel laten schrikken!! In dit verslag geen gekke dingen, alleen maar leuke dingen mee gemaakt!

Vorige week donderdag zijn we eerst eens even flink gaan shoppen ;-) heel veel leuke winkeltjes hier in Byron Bay en ook allemaal vrolijke en aardige mensen. Hier hebben we haast onze hele dag mee gevuld. Lekker op t gemak alle winkels bekeken en veel gepast en uiteraard ook dingen gekocht! :-)

Vrijdag hebben we in de ochtend surfles gehad, eerst moesten we wat rek en strek oefeningen doen en daarna kregen we uitleg over hoe je moet surfen. Ook kregen we uitleg over de zee, over de stroming, golven etc. De zee was die dag heel erg rustig... Voor het surfen wel beetje jammer maar goed om er zo weer in te komen. Het was echt heel erg leuk om te doen en allebei bleven we een aantal keren staan op het surfboard! Zie foto's!
Smiddags hebben we lekker relaxed aan het zwembad gelegen.

Zaterdag hebben we even lekker uitgeslapen. Smiddags zijn we naar het strand geweest, in de zee gezwommen. Wat een heerlijke temperatuur heeft de zee hier! Bij het hostel kon je fietsen lenen, we hebben eind van de middag een stukje gefietst door Byron Bay.

Zondagochtend hebben we uitgecheckt, daarna nog een stukje gefietst en vervolgens weer lekker aan het zwembad gelegen. Eind van de middag hebben we de bus gepakt naar Surfers Paradise. Daar kwamen we savonds aan, we hadden geen zin om nog te gaan koken en aangezien we al de hele week gezond gekookt en gegeten hadden was het deze avond weer tijd voor....pizza!! Daarna hebben we een wandeling gemaakt door de stad, het leek wel alsof we in Las Vegas beland waren!!! Wolkenkrabbers, alles was belicht, grote limousine hummers en veel nachtclubs. Dat was wel even heel wat anders dan dat kleine lieve kustplaatsje Byron Bay!
Het hostel waar we in zaten bestond uit 2 gebouwen, wij hadden voor het eerst een kamer voor ons 2en. Dit was in een ander appartementencomplex, we moesten wel de keuken en badkamer delen. Maar dit was erg leuk want we zaten met leuke mensen daar, o.a. een NL jongen die daar werkte.

Maandag hebben we weer geshopt, hier ook veel winkels. Daarna zijn we naar het strand geweest. Er stond een flinke wind waardoor we lekker gezandstraald werden. Ook de zee was ruig met veel golven maar had wel een fijne temperatuur. Savonds hebben we een heerlijk broodje hamburger met patat op bij Betty's burgers. Deze tent werd door meerdere personen aangeraden en ze hadden gelijk, het was super lekker! Daarna terug gegaan naar het hostel, omgekleed en klaar gemaakt om uit te gaan. We gingen met een hele grote groep van het hostel uit. Doordat we bij dit hostel sliepen mochten we gratis naar binnen bij de nachtclub en kregen we een gratis drankje. Erg leuke discotheek, veel gedanst, goede muziek en natuurlijk laat gemaakt. :-)

Dinsdag (vandaag) konden we helaas niet uitslapen want we moesten uitchecken voor 10 uur. Daarna hebben we boodschappen gedaan en nog wat winkels bekeken die we gemist hadden. Tussen de middag hebben we de bus gepakt naar Noosa (Sunshine Beach). Daar blijven we tot donderdag. Morgen gaan we de mooie kust en het national park bekijken.

Bedankt weer voor de tips!
Er staan nieuwe foto's in het foto-album!

Tot de volgende keer!

• 05 April 2016 - 16:36

André :

Blij dat het weer goed gaat met jullie na de hachelijke avonturen bij het kanoën.
    Leuke foto's en nu op naar het great barrier reef!
    Geniet van jullie verdere belevenissen.

• 05 April 2016 - 16:37

Oma:

Oh, oh,wat genieten jullie ! Heb je al een lekker bruin kleurtje? Veel plezier!
    Groeten en een dikke kus.

• 05 April 2016 - 16:46

Trudi:

Lovely holiday!

• 05 April 2016 - 17:20

Thea:

Hoi Maartje en Yara,fijn dat de blauwe plekken weg zijn dan gaat het bewegen ook beter en kunnen jullie samen gelukkig weer verder genieten.groetjes en een knuffel van ons.

• 05 April 2016 - 19:30

Elles:

Ha Maartje en Yara,
    Fijn te lezen dat het weer goed met jullie gaat! Als vrouwen weer kunnen shoppen is alles zeker oké! Cool dat er zoveel leuke winkeltjes zijn en jullie Aussie kleding op de kop hebben getikt. Lekker de blits maken als jullie terug zijn in ons kikkerlandje. Heel veel plezier de komende dagen!

• 08 April 2016 - 19:39

José:

Ha meiden wordt een beetje jaloers na het lezen van jullie laatste verslag. Heerlijk zeg, zon, warmte, fietsen en winkelen meer heb je toch niet nodig. Succes met de safari.