Weekend kamperen en SKYDIVE!! - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Weekend kamperen en SKYDIVE!! - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Weekend kamperen en SKYDIVE!!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

08 Maart 2016 | Australië, Jurien Bay

Hi allemaal,

Ik ben nu bijna 2 weken in Australië, maar het voelt alsof ik al veeel langer weg ben. Ik heb inmiddels al zoveel moois gezien en mee gemaakt. Het is een geweldig land!
Afgelopen vrijdag vertrokken we (mijn nicht, haar man en kinderen) naar Jurien Bay, een plaats aan de kust ver boven Perth. We gingen daar kamperen op een camping samen met vrienden van hen. Op de heenweg gingen we naar het Nambung National Park (The Pinnacles), in dit park staan duizenden kalkstenen pilaren waarvan sommige bijna 5 meter hoog. De rotsen staan in een onwijs grote zandwoestijn. Het was prachtig om te zien. Zaterdag zijn we naar Green Head (strand) gereden, daar was het onwijs mooi, rotsen aan beide kanten en een kalme heldere zee. Het was rond de 30 graden dus we konden lekker zwemmen. Savonds gingen we de jetty op om inktvissen te vangen, die zwemmen daar veel. Maar helaas vingen wij niks die avond.
In Jurien Bay zagen we zaterdag overdag veel parachutisten, er is daar een Skydivecentre en daar kan je dus een skydive doen met een ervaren instructeur. Nou leek mij dat altijd al gaaf om een keer te doen, dus waarom niet in Australië boven die prachtige kust?!! Zaterdag hebben we geboekt en zondagochtend was het zover! Je kon voor 3 hoogtes kiezen, ik heb de hoogste gedaan omdat je dan het meeste/beste kan ervaren (het gaat zo snel). Ik deed een hoogte van 14000 ft, ongeveer 4,3 KM. Eerst heb ik een instructievideo gekeken en daarna kreeg ik het skydive 'vest' aan. Vervolgens met anderen die ook gingen skydiven in een busje naar het strand gereden waar we skydivers van de vorige groep zagen landen op het strand. Terug naar het busje en daar kreeg iedereen een 'instructeur' aangewezen. Ik had er voor gekozen om het op video en foto vast te laten leggen dus er werd al het één en ander opgenomen om een leuk filmpje te maken. Daarna met z'n allen in een heel klein vliegtuigje gestapt en eerst naar 10000 ft hoogte gevlogen, daar zag ik de anderen 1 voor 1 het vliegtuig uit springen! Verder naar 14000 ft en toen was het mijn beurt... ik was natuurlijk onwijs zenuwachtig en de val uit het vliegtuig was eng maar daarna was het zo onwijs gaaf!! Het was zo raar en leuk tegelijk om te 'vliegen', de vrije val duurde zo'n 60 seconden waarna we nog ongeveer 5 minuten aan de parachute hingen. Het was prachtig om de kust, zee en het landschap te zien vanaf die hoogte. De landing was op het strand en dat ging gelukkig helemaal goed. Wat was dat gaaaf!!!!!!! En zo leuk om de foto's en het filmpje terug te zien :D

Smiddags heb ik de USB stick opgehaald waar alle foto's en het filmpje op staan. Daarna hebben we nog een duik genomen in de zee. Een geweldige start van deze vakantie!!!

Maandag hebben we alles ingepakt en zijn we naar Perth gereden. Daar woont een andere nicht van mij samen met haar man en kinderen. Ik blijf t/m vrijdag bij hen logeren en dan vlieg ik naar Melbourne.

Gisteren zijn we naar het plaatsje Fremantle geweest, leuk plaatsje! Daar hebben we wat gegeten en de markt bezocht. Vandaag (dinsdag) ben ik met de trein/metro naar het centrum van Perth gegaan en vanaf daar bracht de man van mijn nicht me naar Kings Park (& botanic garden). Een prachtig park met een mooi uitzicht op Perth. Daarna heb ik een rondritje gemaakt met de gratis bussen en heb ik wat shops bekeken.

De hele week is het heerlijk warm hier, tussen de 30 en 35 graden!! :-) In Nederland vriest het heb ik gezien....

Zo dat was een lang verhaal! Wil je het filmpje van mijn skydive zien? Dat kan door naar de volgende website te gaan:

https://vimeo.com/157898156?from=outro-local

Bye bye!

P.s. Zie foto's !! :-)

  • 08 Maart 2016 - 16:26

    Wil O:

    Zo Yara, wat gaaf!! dat sky diven!!!

  • 09 Maart 2016 - 17:07

    Oma:

    Jeeeeeetje, Yara, dat je dit durfde!! Wel gaaf hoor dat filmpje en de foto's. Wat een ervaring!

  • 09 Maart 2016 - 20:10

    Astrid:

    WAUW!!!! heel mooi dat skydiven, vooral ook hoe jij keek toen de 1e het vliegtuig uitging....maar dat begrijp ik wel...zelf zou ik het nooit hebben gedaan. Fijn dat je familie je allerlei mooie plekken laat zien, ben benieuwd naar je volgende verhaal uit Melbourne, een "must see" is the great ocean road, en misschien heb je tijd voor een cursus surfen in Apollo Bay ;o)) Geniet lekker verder en de kou is hier alweer over, het lijkt zelfs al lente te worden...
    cu's Astrid

  • 13 Maart 2016 - 20:01

    Agnes Beukelman :

    HoiYara< wat een leuke verslagen en foto:s. fijne tijd verder

  • 15 Maart 2016 - 15:23

    Tom:

    Gaaf he, dat parachutespringen :)
    Dat zweefgevoel en dat je hele omgeving goed kan zien is echt top!

    Succes met Maartje he ;)

  • 15 Maart 2016 - 18:41

    José:

    Hoi Yara, leuk zo te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Maartje is onderweg naar je hoop dat de reis goed verloopt en dat we gauw wat van jullie mogen horen/lezen, groetjes en veel plezier samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9801

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Australië

Landen bezocht: