Laatste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Perth

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 Mei 2016 | Australië, Perth

Hello!

Mijn laatste verslagje!! Ik heb nog een paar leuke dagen gehad bij mijn nicht Marit.

Woensdag werd ik op het vliegveld opgehaald door Marit en smiddags haalden we samen haar kinderen op van school. Die waren ontzettend blij om me weer te zien.

Donderdag ben ik met Marit naar Rottnest Island geweest. Vanaf Fremantle pakten we de Ferry en was het zo'n 40 minuten varen. Er mogen geen auto's op het eiland dus je kan daar alleen fietsen, wandelen of een bus pakken. Wij hadden fietsen gehuurd en hebben het eiland rond gefietst, dit was zo'n 20/25 km! En het was best zwaar omdat je heuvel op en heuvel af gaat. Maar het was het waard want het eiland is prachtig!!! Op dit eiland lopen heel veel quokkas rond, hebben wat weg van hele grote ratten en ik vond ze ook een beetje op wallabies lijken. Ze zijn enorm schattig. Het verhaal achter de naam van dit eiland is ook wel grappig, het werd namelijk ontdekt door Nederlanders. Zij zagen de quokkas lopen en dachten dat het ratten waren, zij noemden het eiland dus Ratnest. Uiteindelijk hebben de Australiërs er Rottnest van gemaakt. Jaja ik heb nog wat geleerd!!
Wat ook erg leuk was is dat we op het puntje van het eiland onwijs veel zeehonden in de zee zagen. Die lagen daar lekker te luieren.
Na de fietstocht hebben we gelunched en zijn we terug gevaren.

Vrijdagochtend had de dochter van mijn nicht Marit een optreden op school. Daar zijn we wezen kijken. Daarna ben ik met Marit, mijn oom en tante, nicht Ann en haar kinderen naar Fremantle geweest. Hier hebben we gewinkeld en gelunched. Dat was een gezellig laatste dagje.

Zaterdagochtend had de zoon van Marit een football wedstrijd, dus we zijn hem aan wezen moedigen. Daarna werd ik naar het vliegveld gebracht. Het vliegtuig had een uur vertraging, kwam waarschijnlijk omdat het zo stormde in Perth. Mijn vlucht naar Kuala Lumpur was dan ook verschrikkelijk, onwijs veel turbulentie en veel onweersbuien. Ik moest bijna de hele vlucht blijven zitten. Na 5 en half uur kwamen we aan in Kuala Lumpur, de overstap was nog maar kort door de vertraging. Gelukkig op tijd voor het andere vliegtuig, richting Amsterdam. Deze vlucht duurde zo'n 12 uur maar was gelukkig een stuk rustiger. Om 5:45 uur sochtends geland en werd ik opgewacht door mijn moeder, tante, nichtje en 2 vriendinnen. Ze stonden met spandoeken klaar, dat was wel een erg leuk welkom!

Na 3 maanden is er helaas een einde gekomen aan mijn ontzettend leuke, geweldige, onvergetelijke reis. Ik heb alles gedaan en gezien wat ik wilde en heb onwijs leuke mensen ontmoet. Ik ga zeker nog eens terug naar dit onwijs gave land!
Leuk dat jullie me volgden en de berichtjes die jullie plaatsten was ook leuk om te lezen.

Sommigen ben ik alweer tegen gekomen in Schipluiden en de rest zal ik komende weken weer zien!!!

Tot snel!!

• 24 Mei 2016 - 19:59

Oma:

Welkom thuis Yara !!
    En...............wat heb je zondag al veel foto's laten zien, geweldig land hé dat Australië.

Het zal weer even wennen zijn en let op : rechts rijden hoor!
    Tot ziens !

• 24 Mei 2016 - 20:52

Elles:

Ha Yara, fijn dat je na 3 heerlijke maanden in Australië veilig terug bent op Nederlandse bodem. De terugreis was niet zo leuk maar je bent er weer! Leuk om je familie en vrienden weer te zien. Met mijn nichtje Maartje heb je veel avonturen beleefd en het lijkt mij leuk om met haar de verhalen nog eens te beleven. Misschien moet je al snel gaan werken wat na zoveel vrije tijd best weer raar is. De levenslessen die je opgedaan hebt tijdens je reis komen vast tijdens je werk van pas. Ik heb genoten van je verhalen! Je kunt leuk en beeldend schrijven. Nieuwe carrière? Groet van Elles

• 25 Mei 2016 - 09:21

Astrid:

het was heerlijk om je verhalen te lezen, nu rustig wennen aan het Hollandse....
    want hier weinig wildlife, slecht bbq-weer en veel mensen dicht bijelkaar ;o))
    maar "no worries" alles went...
    cu's
    Astrid

• 26 Mei 2016 - 10:03

Thea:

Lieve Yara,
    Nog niet gezien maar kom je snel bekijken (ha ha).
    Ben wel benieuwd naar je verhalen. Maar het was wel gezellig om zo met je een klein beetje mee te genieten.