Gin Gin, Agnes Water, Airlie Beach en Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Gin Gin, Agnes Water, Airlie Beach en Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Gin Gin, Agnes Water, Airlie Beach en Whitsundays

Door: Maartje en Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

19 April 2016 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!

We zijn al weer een week verder! Wat gaat het toch snel..

Vorige week woensdag waren we nog bij Arthur en zijn vrouw. Zij hebben een bootje waarmee we die dag gingen varen op een heel groot meer. Vroeger was dat meer een kleine kreek en groeiden er allemaal bomen maar een aantal jaren terug is er een dam geplaatst waardoor het nu een groot meer is. De bomen stonden er nog, het was een apart gezicht om al die dode bomen in het water te zien. We hebben een paar uurtjes gevaren en mochten zelf ook nog even achter het stuur! Dat was leuk! Toen we terug kwamen hebben we onze tassen gepakt en zijn we door Arthur naar Bundaberg gebracht waar we nog wat aten en de bus pakten naar Agnes Water/Town of 1770.

Donderdag hadden we de Scooteroo tour geboekt. We gingen een tocht maken van ongeveer 2 uur op 'motoren'. Het waren net kleine Harleys alleen gingen ze niet zo hard.. We gingen zo'n 55 tot 60 km per uur over de wegen. Vooraf moesten we proefrijden om te kijken of we het een beetje konden. Tijdens de tocht hebben we heel veel wilde kangoeroes gezien, dat was wel heel leuk! We waren blij dat we deze tour hadden gedaan want het was heel gaaf!

Vrijdag hebben we het lekker rustig aangedaan, we zijn naar het strand geweest en hebben nog wat winkeltjes bekeken. Savonds hebben we de sunset tour gedaan, een prachtige zonsondergang gezien!! Daarna namen we de nachtbus naar Airlie Beach.

Zaterdagochtend rond 7:30 kwamen we aan in Airlie Beach. We hebben onze grote backpacks gedropt bij een hostel en gingen even over een marktje lopen. Daarna checkten we onszelf in voor de boottocht/weekendtrip. Na een weekendtasje ingepakt te hebben gingen we richting de haven waar de catamaran lag. Daar startte ons Whitsundays avontuur. We hebben t/m maandagochtend gevaren langs de Whitsunday Islands, prachtig!!! Elke dag gingen we een stuk varen, snorkelen en bleven we snachts ergens op zee liggen om te slapen. Tijdens het snorkelen hebben we de prachtige koralen gezien en onwijs veel mooie vissen. Toen we op de boot zaten hebben we nog dolfijnen gezien en zwommen er savonds heel veel baby tijgerhaaien rond de boot. Het weer viel helaas een beetje tegen, zondag was het erg bewolkt en regende het af en toe. Maar het werd er niet minder mooi op! Zondag meerden we aan bij 1 van de eilanden, het White heaven Beach. Daar is het zand zo wit dat je echt een zonnebril moet dragen als de zon schijnt! Het was een prachtig eiland, mooi helder blauw water en ook het bos waar we doorheen liepen was mooi! Tijdens het varen gingen we vaak vooraan op het dek zitten, door de vele golven schommelde de boot alle kanten op. Op het dek was er nog een heerlijke hottub waar we zondagavond in gezeten hebben. Ook op deze trip hebben we weer hele leuke mensen ontmoet waar we veel mee gekletst en gelachen hebben.

Maandagochtend meerden we weer aan in Airlie Beach. De onwijs leuke en gezellige boottrip was helaas alweer voorbij :-(
We gingen terug naar het hostel en hebben een wasje gedraaid. We hadden smiddags nog met wat mensen van de boottrip afgesproken, bij een soort buitenzwembad wat op een klein strandje leek. Dit lag naast het strand (in Airlie Beach kan je beter niet in de zee zwemmen vanwege de vele kwallen).
Daar hebben we lekker gezwommen, liggen zonnen en gezellig gekletst. Savonds was er nog een afterparty in een club voor o.a. alle mensen van de boottrips. Daar aten we wat met elkaar en hebben gedanst op de live muziek en veel gelachen, dat was een hele leuke avond!

Dinsdag (vandaag) hebben we lekker uitgeslapen. Daarna zijn we naar een soort reisbureau geweest waar we voor de komende week/anderhalve week wat dingen hebben geboekt die we willen gaan doen. Daarna hebben we winkeltjes bekeken en nog even aan het strand gelegen. Vanavond hebben we heeeerlijke pasta gekookt! :-)

Morgen gaan we weer verder, met de bus naar Townsville en dan gelijk met de Ferry naar Magnetic Island.

Tot de volgende keeerrrr!

• 19 April 2016 - 21:48

Petra:

Zo, jullie doen echt leuke dingen! Gaaf zeg! Leuk ook om jullie verslagen te lezen. Blijf vooral zo doorgaan en vergeet niet het tropisch regenwoud bij Cairns. Veel plezier nog. Grtz.

• 19 April 2016 - 23:44

Trudi:

Hej meiden, dit wordt een vakantie om nooit te vergeten. Hebben jullie al leuke Aussiboys ontmoet??
    Maartje, geniet maar extra, het wordt hier weer winter....

• 20 April 2016 - 09:30

Astrid:

WAUW!!! wat een boel leuke dingen doen jullie..wat geweldig een boottrip langs de Whitsunday Islands.....ik krijg enorm de kriebels om ook maar weereens naar Oz te gaan ;o))
    Geniet lekker van Tropical Queensland!!
    cu's
    Astrid

• 20 April 2016 - 09:57

Oma:

Hi Yara en Maartje,
    Dit is wel de vakantie van je leven hé. En straks thuis dikke foto albums maken zeker? Je schiet al aardig op naar Cairns, heb ik gezien. Genieten jullie maar hoor! Liefs, Oma

• 20 April 2016 - 19:53

José:

oh, al die prachtige verhalen en geweldige uitstapjes die jullie maken, wat zal het dadelijk afkicken zijn al je voet op eigen boden zet. Geniet deze week nog van de tripjes die jullie hebben geboekt. ( wil best ruilen hoor).

• 25 April 2016 - 14:37

André:

Hey Yaartje (en Maartje), weer een jaartje erbij. Gefeliciteerd en geniet nog maar.
    Voor Maartje een behouden thuisreis binnenkort. Hier is het nu baggerweer!
    Grtz.

• 26 April 2016 - 18:37

Elles:

Ha Maartje en Yara, wat zullen jullie elkaar gaan missen nu Maartje terug naar huis moet! Wat jullie samen meegemaakt hebben is zo fantastisch! Het gewone leven thuis zal best even moeilijk zijn voor Maartje en Yara moet nu alleen op avontuur. Voor beiden best even moeilijk! Maartje een heel goede reis terug naar huis gewenst en Yara nog heel veel mooie belevenissen in Australië!