Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Gin Gin - Reisverslag uit Gin Gin, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Gin Gin - Reisverslag uit Gin Gin, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Gin Gin

Door: Maartje en Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

12 April 2016 | Australië, Gin Gin

Hello everybody! Hier zijn we weer!!

Een verslag van weer een ontzettend leuke week :-)

Vorige week dinsdagavond kwamen we aan in Noosa (Sunshine Beach). We kwamen rond 19:00 uur aan dus we gingen gelijk boodschappen doen, hebben gekookt en lekker gegeten. Het was een klein plaatsje dus er was weinig te doen daar savonds. We hebben lekker gerelaxed in het hostel.

Woensdag hebben we een wandeling langs de prachtige kust en door het mooie national park gemaakt. Tijdens het wandelen zagen we nog een hele luie koala in de boom liggen! De wandeling was zo'n 11 km! Toen we een stuk over het strand moesten lopen kwamen we er na een paar oude naakte mensen te hebben gezien achter dat we over het naaktstrand liepen.... Helaas geen jonge surfers maar oude mensen... Hard door gelopen dus...
Na de wandeling waren we wel een beetje moe, we hebben nog even op het strand gezeten en hebben daarna weer heerlijk gekookt en gegeten.

Donderdagochtend hebben we uitgecheckt en de bus gepakt naar Rainbow beach. Daar kwamen we tussen de middag aan en zijn gelijk naar het strand geweest. Om 16:30 uur een safety briefing gehad voor de Fraser Island tour. Moesten wat papieren invullen en werden alvast ingedeeld in groepen. Met deze groep zaten we de hele tour in de auto (8 mensen in elke auto). Daarna hebben we boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en een tasje ingepakt voor het weekend. We gingen op tijd naar bed omdat we er vroeg uit moesten.

Vrijdag ochtend moesten we uitchecken, onze grote backpacks konden we bij het hostel achterlaten. We verzamelden met de hele groep en kregen per groep onze auto aangewezen. We moesten nog wat papieren invullen en onze drank inleveren (dit ging allemaal in koelboxen op een trailer). Vervolgens zijn we met 4 fourweeldrives naar het strand van Rainbow Beach gereden. Vanaf daar met de veerpont overgestoken naar Fraser Island. Daar reden we een heel stuk over het strand, op gegeven moment konden we niet verder omdat er grote takken op het strand lagen. We moesten dus binnendoor, door het bos en dus slechtere paden/wegen. Voorop reed steeds de tourguide met mensen in de auto die geen rijbewijs hebben. In de andere auto's ruilden we steeds van bestuurder. De tourguide had de trailer achter zijn auto maar deze was blijkbaar niet gemaakt voor die slechte wegen. Want al snel vloog bijna de hele trailer over de kop, we moesten stoppen en gingen kijken. Bleek het hele onderstel (wielen en as) te zijn los gekomen. Die moesten we dus achter laten... + alle drank!! Gelukkig kwam er later iemand anders die een nieuwe trailer mee nam en alle koelboxen over zette. Na gelunched te hebben in Central Station gingen we naar Lake Mckenzie. Een ontzettend mooi meer, het was daar heel rustig, mooi strand, helder blauw water. Dat was heerlijk! Na lekker gezwommen te hebben reden we verder. 2 keer de berm in gereden door de geweldige rijkunsten van een Zweedse en Duitse meid, zij dachten "dat wel even te doen". Maar het rijden was knap lastig, steeds goed op blijven letten en het stuur goed vast houden. Het leek soms net alsof we op ijs reden, zo voelde het. Op dit eiland leven veel dingo's (wilde honden), we zagen er één lopen op het strand. Ze zijn gevaarlijk maar zolang je erbij uit de buurt blijft, geen eten of aandacht geeft was het geen probleem. We pikten de nieuwe trailer op en reden naar het kamp. Daar stonden allemaal tenten waarin we gingen slapen. We hebben die avond een BBQ gehad en konden elkaar een beetje leren kennen tijdens een gezellige avond.

Zaterdag moesten we er op tijd uit, we reden naar Eli Creek. Het water was zo helder en stil dat je bijna niet zag dat er water stond. Deze dag zaten we allebei een keer achter het stuur, dat was leuk!! Zaterdagmiddag zijn we naar Campagne Pools gereden waar we een duik namen. Het hele weekend hadden we prachtig weer. Terug in het kamp moest er gekookt worden, pasta. Wij hadden samen met nog zo'n 7 anderen de beurt om te koken voor een groep van 32 man. Dat was een hele klus maar we hebben uiteindelijk een best lekker maaltje neer kunnen zetten! Vervolgens een hele gezellige avond gehad met leuke mensen, gedanst, spelletjes gedaan en op het strand naar de prachtige sterrenhemel gekeken!

Zondag moesten we er erg vroeg uit, om 6:00 uur! Na alles opgeruimd en ingepakt te hebben reden we naar het Maheno Shipwreck. Dit scheepswrak was een hospitaalschip tijdens de 1e wereldoorlog. Het was indrukwekkend om dit wrak te zien. Na wat foto's te hebben gemaakt gingen we naar Lake Garawongera, ook dit was een mooi rustig meer met helder blauw water . Na een lunch in Happy Valley zijn we terug gereden naar de veerpont. In de middag kwamen we weer terug in Rainbow Beach bij hetzelfde hostel. Iedereen van de tour had nog een extra nacht in het hostel. We zijn die avond in het stadje wezen eten en hadden daarna ook weer een heel gezellige avond met een groep mensen van de tour, leuk om iedereen te leren kennen. Tegenwoordig is het makkelijk om contact te blijven houden, via Facebook bijvoorbeeld. Dus daar werden dan ook alle foto's gedeeld van het weekendje.

Maandagochtend, na een erg korte nacht hebben we uitgecheckt. We hebben weinig gedaan, lekker lui in een hangmat gelegen en nog wat gekletst met mensen. We kwamen er zondag achter dat alle bussen vanaf Rainbow Beach volgeboekt waren. Gelukkig heeft Yara veel familie wonen in Australië die het erg leuk vinden als je langs komt. Toevallig woont een neef van haar moeder "vlakbij" waar we waren en hij (Arthur) en zijn vrouw vonden het geen probleem om ons maandagmiddag op te halen! Dat was natuurlijk geweldig! Na in Gin Gin te zijn aangekomen aten we nog wat bij de plaatselijke pub, gezellig gekletst en vervolgens op tijd naar bed gegaan want we waren nog wel een beetje moe van het weekend :-).

Dinsdag (vandaag) gingen we met Arthur in zijn 4weeldrive een stuk rijden. We reden o.a. door een oude treintunnel waar wel honderden vleermuizen vlogen, door grote plassen en reden we off road. Dat was gaaf! Verder hebben we rustig aangedaan vandaag. Morgen gaan we een stuk met de boot varen en morgenavond gaan we weer verder met de bus, naar Agnes Water/1770.

Dat belooft ook weer erg leuk te worden! We hebben er zin in :-)

In het foto-album staan weer nieuwe foto's!

Bye bye!!

• 12 April 2016 - 18:34

Marianne :

Wat maken jullie veel mee! Geweldig om te lezen! Maartje, je brief is vanmiddag bezorgd, morgen ga ik hem voorlezen! Helemaal leuk! Lekker genieten en groetjes van ons allemaal!

• 12 April 2016 - 18:48

Elles:

Ha Maartje en Yara,
    Wat ben ik blij dat er op het naaktstrand alleen oude blote mannen te zien waren. Voor haar vertrek heb ik Maartje nog gevraagd niet verliefd te worden op een Australiër. We willen haar graag terug in Nederland ondanks dat het makkelijk is als je familie ver weg hebt wonen.
    Het kwam jullie ook goed uit dat achterneef Arthur jullie uit de brand wilde helpen. Mocht Maartje een relatie aangaan met een knappe aussie dan komen we haar zeker opzoeken!
    Vandaag zat Maartjes kaart uit Bayron bay bij de post met een leuk verhaaltje erop. Zowel Leo als ik vinden het leuk om jullie belevenissen te volgen en waren blij verrast met de kaart.
    Heel veel plezier de komende dagen!

• 12 April 2016 - 19:13

Ad:

Haai meiden

Ik ben al op de hoogte gebracht door whatsap maar een aantal foto's had ik nog niet gezien.
    wat maken jullie veel mee, volgens mij zitten jullie daar in het paradijs, als ik zo de foto's bekijk zie ik alleen maar blauwe luchten en blauwe zee en niet normaal natuurschoon.
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten van het vrije leven, al deze ervaringen neemt niemand jullie meer af en zal voor altijd in jullie geheugen blijven.
    Geniet nog maar lekker een tijd, ik kijk al weer uit naar de volgende belevenissen.
    groeten van de andere kant van de werelbol.
    Ad

• 12 April 2016 - 21:31

Nel:

Wat een avonturen beleven jullie. Geweldig en leuk om te lezen. Het is duidelijk, jullie genieten! Yara al grote vette spinnen gezien? Grrrr. Heel veel plezier nog en blijf schrijven. Groetjes aan de familie

• 13 April 2016 - 19:06

José:

leuk om weer te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Mooie foto's en leuk de contacten met andere reizigers, misschien rolt er nog een leuk vakantieadres uit voor een volgend jaar, niet verkeerd toch? Blijf genieten