Melbourne en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Melbourne en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Melbourne en Sydney

Door: Maartje en Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

22 Maart 2016 | Australië, Sydney

Hello!!

We zijn weer bijna een weekje verder, wat gaat de tijd snel!!
Vorige week woensdagavond ben ik naar het station in Melbourne gegaan waar Maartje met de bus vanaf het vliegveld aan kwam. Na anderhalf uur wachten en 7 bussen verder... Zat ze eindelijk in de 8e bus!! Gelijk naar het hostel gegaan want het was erg laat en Maartje was ook moe van de reis.

Donderdag ben ik alleen Melbourne in gegaan, Maartje was al een paar dagen ziek en ook deze dag voelde ze zich niet goed. Ze had keelontsteking, oorontsteking en koorts. Van de huisarts in NL had ze al een hele apotheek aan medicijnen mee gekregen. Buiten was het rond de 30 graden, bij Maartje rond de 40 ;-)
Ik heb in Melbourne een rondje gelopen, naar een hele goede straatmuzikant geluisterd en in shops gekeken. Daarna treintickets voor naar Sydney gekocht en boodschappen gedaan. Toen ik terug was voelde Maartje zich iets beter en hebben we samen een maaltijd gekookt in de grote keuken beneden. Daarna op tijd naar bed gegaan want vrijdag moesten we er vroeg uit.

Vrijdag hebben we namelijk de Great Ocean Road tour gedaan. Wat was dat onwijs mooi!! Echt een prachtig stukje van Australië. Maartje voelde zich een stukje beter en ging gezellig mee. Eerst reden we een uur voordat we bij de Great Ocean Road aankwamen. Op elk mooi stukje stopten we zodat er foto's gemaakt konden worden. Voor het eerst dat ik hier in Australië ben was het slecht weer die ochtend, het waaide en regende veel. Maar gelukkig werd het steeds beter en ging 's middags de zon schijnen. De reisleider vertelde onderweg ook veel. Afgelopen kerst was de Great Ocean Road 2 weken dicht omdat er veel bosbranden waren. Dit was nog goed te zien, zwarte boomstammen en huizen die afgebrand waren, een naar gezicht.
Weer een stuk verder gereden, gingen we er bij een klein plaatsje uit. Hier zaten koala's in de bomen en waren er heel veel papegaaien. De papegaaien waren totaal niet mensenschuw, de reisleider had voer bij zich en gelijk kwamen ze op hem zitten om te kunnen eten. Maar iedereen die bij de bomen in de buurt stonden kregen wel een papegaai op zijn/haar schouder, hoofd of arm. Wij dus ook, dit was heel erg leuk! Na heel veel andere mooie plekken bezocht te hebben kwamen we bij de 12 apostles aan, ontzettend mooi! Daar heb ik ook een helikoptervlucht gemaakt, over de zee en de 12 apostles heen, dat was super leuk! Helaas kon Maartje niet mee op de helikopter vanwege haar oren. Na alles gezien te hebben moesten we weer 3 uur terug rijden naar het hostel. Onderweg zagen we in de verte nog kangoeroes in een weiland. Een lange maar super leuke dag!

Zaterdag gingen we samen naar een groot winkelcentrum midden in Melbourne, daarin staat nog weer een oud gebouw, grappig om te zien. Maartje kreeg een terugval en zijn we terug gegaan naar het hostel. Maartje ging naar bed en ik ben in Melbourne nog wat dingen gaan bekijken, zoals een straatje met hele mooie graffiti op de muren.

Zondag hebben we uitgeslapen, Maartje voelde zich een stuk beter gelukkig. We zijn naar hetzelfde winkelcentrum geweest als zaterdag. Hier hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten!! Daarna zijn we naar de Queen Victoria Market geweest, grote overdekte markt met heel veel eten en spullen. Eind van de middag zijn we op het 88 hoge Eureka Skydeck geweest. De lift ging in 40 seconden omhoog!! En daarna een super mooi uitzicht. Afgelopen weekend was er ook het Grand Prix aan de gang in Melbourne, vanaf het skydeck konden we het in de verte zien. Terug in het hostel hebben we gekookt en lekker gegeten en daarna zijn we nog even naar de opening van een nieuwe nachtclub geweest die in de kelder van het hostel zit.

Maandag moesten we er ook weer vroeg uit, we gingen met de trein naar Sydney!!! Na 11,5 uur in de trein te hebben gezeten kwamen we gisteravond aan. We konden gelukkig nog bij een hostel terecht, ik heb een app op mijn telefoon waarop je hostels kan zien en waar mensen ook hun recensies neer kunnen zetten. Dit hostel kreeg een 8.... weinig hostels krijgen zo'n goed cijfer. Nou wij denken dat ze die 8 verdient hebben voor het meeste stof, vieste beddengoed en smerigste badkamer. Die 8 mogen ze een kopje kleiner maken...0... Vanochtend (dinsdag) zijn we snel op zoek gegaan naar een ander hostel en die vonden we. Een stuk beter!!! Vandaag hebben we wat dingen uitgezocht voor komende dagen, wat we allemaal willen gaan doen. Verder hebben we nog boodschappen gedaan, kleding gewassen en gekookt. Morgen gaan we naar de Harbour Bridge en het Opera House.

Er staan weer nieuwe foto's in het album! Tot snel!

• 22 Maart 2016 - 18:37

Elles Groeneweg:

Ha Maartje en ook Yara,
    Als tante van Maartje vind ik het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat maken jullie veel mee en wat is Australië mooi. Op de foto van Maartje met de papagaai ziet zij er gelukkig weer beter uit. Erg vervelend dat zij ziek, zwak en misselijk zo'n lange vliegreis moest doorstaan. Leuk om te lezen dat het hostel die met een 8 geclassificeerd stond dat verdiend had met het verzamelen van vuil. Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Hartelijke groeten van Elles

• 22 Maart 2016 - 22:59

Petra:

Tip! The blue mountains, zijn jullie daar al geweest en een boottochtje over de rivier?? Doen, hoor! Petra

• 24 Maart 2016 - 08:12

Marianne:

Maartje en Yara.
    Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen. Heerlijk genieten.

Maartje, met de kleuters hebben we het stukje gelezen en hebben we de foto's bekeken.
    De volgende opmerkingen werden door hen gemaakt. Wij hopen dat jullie een fijne vakantie hebben. Gaat het weer goed met juf Maartje? Hebben jullie daar ook lekker gegeten? Slapen jullie daar wel goed?
    We vinden het fijn om jullie op de foto's te kunnen zien.
    Een klein blond meisje waarvan de naam begint met een D zei na één dag: Ik mis juf Maartje!

Fijne reis verder en we blijven jullie lezen!

Groetjes van de kleuters en van ons allemaal van de Jozefschool.

• 24 Maart 2016 - 18:33

Co:

Jaloers!

Luna park in Sydney is mss ook nog wel geinig.

Rustig aan en veel plezier nog!

• 27 Maart 2016 - 13:47

Nel:

Ha Maartje en Yara, wat een belevenissen! En ook nog even een helicoptervlucht. Gaaf. Maartje weer opgeknapt? Heel veel plezier samen. Geniet, geniet, geniet en wij volgen jullie.
    Groetjes Nel