Perth en Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu Perth en Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Schotel - WaarBenJij.nu

Perth en Melbourne!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

16 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Hier weer een reisverslag van mij! Een lange dit keer, van een week. Dus ga er rustig voor zitten. :-)
Vorige week woensdag ben ik samen met mijn nicht naar Cottesloe gereden. Daar stonden allerlei sculpturen op het strand, leuke en ook hele aparte stonden ertussen. Daarna reden we naar Scarborough waar we geluncht hebben en gezwommen in de ruige zee. Het zeewater heeft een lekkere temperatuur, kan ik wel de hele dag in liggen :-). Savonds zijn we weer naar Kings Park gegaan, dit park ligt hoog waardoor je een prachtig zicht hebt op Perth. Dit keer gingen we erheen om alle lichten van de stad te zien! Super mooi!

Donderdag ben ik met mijn nicht naar Fremantle gegaan, daar hebben we wat gedronken aan het strand. Vervolgens zijn we naar de Fremantle prison geweest. Één van de oudste nog intacte gevangenissen in Australië. We hadden een tunneltour geboekt. We gingen met een gids en nog 10 andere bezoekers de tunnels in onder de gevangenis. De tunnels lagen op 20 meter diepte, ze zijn gegraven door gevangenen zodat er vers water doorheen kon stromen wat de gevangenis dan weer kon gebruiken voor drinkwater enz. We kregen een veiligheids 'vest' aan waardoor je tijdens het klimmen gezekerd bent aan de trap zodat we niet konden vallen. Verder moesten we laarzen, overall, zwemvest aan en een helm op. Na 20 meter naar beneden te hebben geklommen gingen we eerst door de tunnels lopen en op sommige stukken kruipen. Daarna gingen we per 2 personen in kleine bootjes en 'dreven' we door de tunnels. De gids vertelde overal verhalen, het was erg leuk om te doen! En vervolgens moesten we weer 20 meter naar boven klimmen op een ladder. Dat was best zwaar!

Vrijdag moest mijn nicht werken in de bakkerij. Ik zou met haar mee gaan en dan zelf naar de dichtbij gelegen Lesmurdie Falls gaan. Dit stuk was te ver om te lopen dus mocht ik zelf met de auto daarheen rijden. Om een beetje te wennen aan het links rijden, reed ik mijn nicht naar haar werk. Dat ging goed en vervolgens ben ik zelf naar de Lesmurdie Falls gereden, dit is een natuurgebied met watervallen. Alleen was er nu geen water omdat het al een hele tijd niet zo veel heeft geregend. Ondanks dat, een heel mooi en rustig gebied. Na de wandeling heeft mijn nicht me weg gebracht naar het vliegveld en ben ik naar Melbourne gevlogen.

Het vliegtuig had een uur vertraging en door het tijdsverschil kwam ik pas rond 02:00 uur aan in het Hostel. Het was wel even wennen om met 6 vreemden op 1 kamer te liggen. Na een korte nacht ben ik zaterdag Melbourne in gegaan. Wat een leuke stad! Ik ben die dag naar het Melbourne museum geweest, groot museum over de historie van Melbourne en Australië, het menselijk lichaam, alle dieren die in Australië leven en over de aboriginals. Daarna ben ik met de gratis 75 jaar oude tram naar Federation square gegaan. Hier staat ook het prachtige oude Flinders street station. Dit weekend was het Moomba festival bezig in Melbourne. Een heel groot festival langs de Yarra river met een kermis, live muziek, eettentjes en een waterski wedstrijd. Een leuke en gezellige sfeer.

Zondag ben ik eerst naar de supermarkt geweest, daar heb ik net als zaterdag een ontbijtje gehaald. Fruit, broodjes, water enz is een stuk goedkoper dan in bijvoorbeeld een broodjeszaak. Niet bij ieder hostel zit een ontbijtje inbegrepen. Daarna heb ik de tram gepakt naar het treinstation waar ik een ticket kocht om naar familie te gaan. Vervolgens terug gegaan naar het hostel om een ander hostel en een dagtour voor de Great Ocean Road te boeken. Rugzak opgehaald en naar het treinstation gegaan. Vanaf daar ging ik naar Castlemaine waar ik opgehaald werd door familie (broer van mijn oma en zijn vrouw). Zij wonen in Carisbrook. Ook waren hun dochter en kleinkinderen op bezoek, een gezellige avond gehad.

Maandag ben ik met hun kleindochter naar Maryborough gereden en heeft ze me het kleine stadje laten zien. Daarna zijn we naar een Animal rescue farm geweest, hier worden allerlei dieren opgevoed die achter gelaten zijn door de rest van de kudde omdat ze bijvoorbeeld gewond waren. Ze hadden ook 4 baby kangoeroes, als de moeder kangoeroe dood wordt gereden op de weg dan gebeurt het nog wel eens dat er een baby kangoeroe in de buidel zit die nog leeft. Deze worden elke 4 uur gevoed met de fles. Ze hadden ook 6 grotere kangoeroes, emoes, een varken, kippen, duiven, cavia's, allerlei soorten vogels, ezels, schapen en een kalfje. De kangoeroes mochten we aaien, ze waren heel tam en niet bang om dichtbij te komen. Ook konden we de emoes eten geven. Dat was leuk om mee te maken!

Dinsdag was een rustig dagje, eventjes naar Maryborough geweest en verder lekker relaxed aan gedaan.

Vanochtend (woensdag) heb ik mijn familie gedag gezegd en ben ik met de bus naar Castlemaine gereden, was maar 2,50 dollar voor bijna 45 minuten in de bus!!! Dat zijn nog eens leuke prijzen. In Castlemaine de trein gepakt naar Melbourne. Vervolgens naar het hostel gegaan om mijn grote tas af te geven, inchecken kon nog niet. Daarna ben ik naar een oude gevangenis gegaan midden in de stad, eerst in het museum gekeken en daarna een kleine toer gedaan. De groep waarin ik zat werd meegenomen naar de cellen en daar werd gedaan alsof we gevangenen waren en werden we eventjes opgesloten in de cellen. Leuk en interessant om de oude gevangenis van de binnenkant te zien en de verhalen over de gevangenen te lezen.
Nu zit ik dit verslag te typen in de State library of Victoria. Het is een onwijs groot en mooi gebouw, heel veel studenten zitten hier te leren of werken op hun laptop. Er is hier gratis WiFi dus er zijn ook veel toeristen zoals ik die eventjes gebruik willen maken van het internet. ;-)

Vanavond komt Maartje aan in Melbourne, met haar ga ik samen naar Cairns reizen in anderhalve maand. Ik haal haar op op het station hier en dan gelijk naar het hostel want het is dan al erg laat. T/m zondag blijven we in Melbourne, vrijdag gaan we de Great Ocean Road Tour doen! Heel veel zin in!

Leuk dat jullie mijn verslagen lezen en ook erg leuk om de reacties te lezen!! :-)

Tot de volgende keer!

  • 16 Maart 2016 - 08:16

    Trudi:

    Wat een mooie ervaring heb jij straks als je thuiskomt! Veel plezier met Maartje! Kijk al uit naar het volgende verslag.

  • 16 Maart 2016 - 09:41

    Ad:

    Hoi Yara
    Wat een leuke verslagen en mooie foto's, ik ben zeer benieuwd naar de verhalen als je straks samen met Maartje de reis verder gaat maken. Nu ik dit zit te typen weet ik dat Maartje vertraging heeft van ongeveer een half uur. En nu maar hopen dat ze de goede skybus kan vinden en dat ze bij jou terecht komt.
    Heel veel plezier samen verder en ik kijk al uit naar het volgende verslag.

    Ad

  • 16 Maart 2016 - 10:58

    Oma:

    Yara, wat geniet jij zeg! Heb je P. & E. de groeten gedaan van mij? Mooie bieb hé in Melbourne, wij zijn daar ook in geweest. Op de bovenste verdieping was een tentoonstelling over het ontstaan van Victoria. Gezellig dat Maartje nu bij je is (hoop ik..........!!) Goede reis als jullie richting Cairns gaan! Veel plezier. Oma xx

  • 16 Maart 2016 - 12:56

    Wim:

    Leuk verslag Yara, we leven zo een beetje met je mee, gezellig dat Maartje komt , samen leuke dingen doen en zien. Groetjes van ons en nog heel veel leuke dagen samen.
    Wim en Thea

  • 16 Maart 2016 - 13:51

    André :

    Hey Yar(r)a,

    Leuk om je verslagen te lezen, ik waan mij weer in Australië!
    Je ziet en maakt zoveel mee, echt gaaf! Grappig dat er een rivier naar je vernoemd is (Yar(r)a river). Zo meteen veel plezier met Maartje richting Cairns.

    Groetjes André en Petra

  • 16 Maart 2016 - 15:36

    Sandra:

    Oh Yara! Deze reis ga je noooooit meer vergeten! Leuk dat je ons een klein beetje meeneemt op reis :-) kijk uit naar je volgende verhaal! Geniet!

  • 16 Maart 2016 - 20:02

    José:

    Ha Yara, ondertussen van Trudi vernomen dat Maartje ook gearriveerd is ( geeft weer een beetje rust in huize Berg). Hoop dat ze weer snel opgeknapt is en dat jullie samen een geweldige tijd mogen beleven. Kijk uit naar het eerst volgende verslag.

  • 17 Maart 2016 - 10:53

    Astrid:

    Haihai, wat een fijne verhalen, en geweldige foto's.
    Het lijkt wel of ikzelf weer in Oz ben....en dat geeft een goed gevoel ;o))
    Ik hoop dat als je straks in de buurt van Cairns bent en de hele dag in de zee ligt,
    dat je wel een snorkel op doet....
    Veel plezier en ik wacht (ongeduldig) op de volgende verhalen.
    cu's
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 9812

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 22 Mei 2016

Australië

Landen bezocht: